,,Susza” częścią permanentnej wystawy ,,Motywy słowiańskie w sztuce”

Z wielką przyjemnością informuję, że mój cykl ,,Susza” stał się częścią kolekcji prac Muzeum Początków Państwa Polskiego, i obecnie jest częścią stałej wystawy ,,Motywy słowiańskie w sztuce”.

Jestem niezmiernie szczęśliwa i dumna z tego osiągnięcia, ale przede wszystkim cieszę się, że to, co stworzyłam, znajdzie się wśród tak wyjątkowych skarbów i ważnych artefaktów, które są częścią naszej historii.

,,Leżąca Słowianka" i cykl ,,Susza". Fot. Muzeum Początków Państwa Polskiego w Gnieźnie
Cykl ,,Susza". Fot. Muzeum Początków Państwa Polskiego w Gnieźnie
,,Leżąca Słowianka" i cykl ,,Susza". Fot. Muzeum Początków Państwa Polskiego w Gnieźnie

Na stronie Muzeum Początków Państwa Polskiego czytamy:

,,O niemal wiek późniejsze prace Natalii Rex (ur. w 1986 r.) to znak naszych czasów. Powracające z dużą siłą w dekadach XXI w. zainteresowanie słowiańskością w przypadku współczesnej krakowskiej artystki ma wymiar osobistego wyznania. Spojrzenie wstecz na tradycję, przeżycie jej, skonfrontowanie z lękami i nadziejami zaowocowało m.in. cyklem „Susza” (2019-2020). Kontakt z naturą, tak ważny dla naszych przodków, w obliczu zagrożeń cywilizacyjnych pozostaje potrzebą, która łączy nas z przeszłością. Natalia Rex, korzystając ze współczesnych technik grafiki komputerowej, w swoich niepokojących, surrealistycznych, wizyjnych pracach definiuje na nowo pojęcie „swojskości” – istotny składnik utożsamiania się ze słowiańskim dziedzictwem…”

Zapraszam do galerii cyklu, który zawiera wszystkie prace i więcej informacji o cyklu: https://nataliarex.com/susza/

Początek, 2020 r. 30cm x 40cm
Cyfrowy fotomontaż na wydruku fine art.
Początek, 2020 r. 30cm x 40cm
Cyfrowy fotomontaż na wydruku fine art.
Początek, 2020 r. 30cm x 40cm
Cyfrowy fotomontaż na wydruku fine art.
Początek, 2020 r. 30cm x 40cm
Cyfrowy fotomontaż na wydruku fine art.
Początek, 2020 r. 30cm x 40cm
Cyfrowy fotomontaż na wydruku fine art.
Początek, 2020 r. 30cm x 40cm
Cyfrowy fotomontaż na wydruku fine art.

Comments are closed.